In Bengels, hét vakblad voor de kindermodebranche, geeft social media expert Rik Keijzer zijn mening over influencermarketing. Doe je dat regionaal óf landelijk?

Ga je voor die BN’er of kies je liever voor een regionale influencer? Opvallend vaak gaan retailers voor die laatste optie. Blog by Jenn en Kixx Kidwear komen allebei uit Alkmaar en de blogger kende de winkel en de buurt al voordat ze gingen samenwerken. Britt Franken, bekend van ‘The voice kids’, kwam optreden bij Roetgerink Mode & Schoenen; ze komt uit de omgeving van Enter.

Volgens Rik Keijzer, social media expert bij Digital Moves, is het inschakelen van een regionale influencer – afhankelijk van je budget en marketingdoel – een slimme zet. “Omdat je regionaal goed je eerste slag kunt slaan. De kans minder groot dat regionale influencers al zijn verbonden aan grotere spelers. En als zo’n regionale vlogger of Instagrammer de winkel promoot, herkennen lokale volgers jouw winkel eerder en worden ze daar makkelijker naartoe getrokken.” Het ligt er wel aan wat je wilt bereiken. Keijzer: “Als je een groot budget hebt, kies je misschien voor een landelijke bekendheid die jou in één keer op de kaart zet. Iemand uit de regio zal minder kosten. Maar het kan dat de bekendheid van je winkel of webshop zich alsnog over Nederland verspreidt.”

Lees hieronder het hele artikel.

Bengels, hét vakblad voor de kindermodebranche