Campagne voeren om kwetsen op social media tegen te gaan. Ik denk eerder dat paginabeheerders hier meer hun verantwoording moeten pakken. Desnoods maak je een lijst met ‘regels’ waarin je opneemt dat je kwetsende opmerkingen verwijdert. Kinderachtig maar blijkbaar is het nodig. Webcare gaat verder dan alleen maar leuk en lollig reageren, dit hoort er ook bij. Metro vroeg om mijn mening en schreef een artikel hierover.

Mijn tip: houd je eigen Facebookpagina ‘schoon’ van scheldpartijen en respectloos gedrag. Maak screenshots op het moment dat je iets verwijdert zodat je achteraf altijd aan kunt tonen waarom je iemand zijn reactie verwijderd hebt. Zo ban je denk ik het snelste en beste respectloos gedrag uit.

Online in Nederand:

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/2019/02/waarom-kwetsen-we-zo-makkelijk-op-social-media

In de papieren krant:

Interview Corinne Keijzer in Metro

En online in België:

https://nl.metrotime.be/2019/02/23/must-read/daarom-doen-we-anderen-zo-snel-pijn-op-sociale-media/