Google reviewscore: 4.9
4.9/5

GRATIS KENNIS, TIPS EN ADVIES OVER LINKEDIN

Gebruik de zoekfunctie om het antwoord te vinden op je vraag.

Lees hier alle gratis LinkedIn tips, nieuwtjes, artikelen en blogs, geschreven door LinkedIn expert Corinne Keijzer en partners over contentstrategie, contentmarketing, social selling, personal branding en employee advocacy, adverteren, online marketing en communicatie.

We zijn continu bezig met het bijwerken en schrijven van artikelen voor deze kennisbank. Heb jij een goed idee of een onderwerp waarover je een artikel wil zien? Laat het ons weten.

10 handige apps en tools voor LinkedIn

10 handige apps en tools voor LinkedIn

LinkedIn is werken. Niet alleen netwerken, maar ook investeren in content en communicatie met andere LinkedInleden. Dat het tijd kost is dan ook een gegeven, vooral als je het goed wilt doen. Daarom ben ik gek op tooltjes, apps en extensies die me tijd besparen. En die deel ik graag ook met jou.

Lees verder »
Linken of volgen, wat is het verschil? Artikel van bekende LinkedIn trainer en expert Corinne Keijzer.

Linken of volgen op LinkedIn – wat is het verschil

Linken of volgen op LinkedIn? Sinds de Creatormodus is verdwenen lijken de vragen hierover toe te nemen. Het ene persoonlijke profiel heeft een ‘Volgen’ knop in het profiel, de ander ‘Connectie maken’. Hoe zit dat? Kun je zelf kiezen? En dan heb je ook nog de optie om te ‘Ontvolgen’, hoe doe je dat en wat gebeurt er dan? In dit artikel leg ik alle verschillen uit en uiteraard vergezeld van de nodige en handige tips.

Lees verder »
artikel over je LinkedIn instellingen

12 interessante LinkedIn instellingen die je wil kennen

Er wordt soms best veel gemopperd op LinkedIn. En dat vind ik niet altijd terecht. Ja, er is nog veel voor verbetering vatbaar op het platform, maar er valt ook veel zelf te regelen. En daarom dit artikel. Om je LinkedIn-leven prettiger en leuker te maken. Ik geef je de belangrijkste LinkedIn instellingen waarvan ik zeker weet dat je ze wil kennen en daardoor aan kunt passen naar wens.

Lees verder »
  • Van start-up tot gigant: de 20 meest fascinerende momenten van 20 jaar LinkedIn
    on 4 mei 2023

    Tijd voor een feestje! Waarom? LinkedIn bestaat maar liefst 20 jaar ?. Met momenteel 930 miljoen accounts wereldwijd in 200 landen heeft LinkedIn toch maar mooi iets neergezet sinds 5 mei 2003. Leuk om 20 fascinerende momenten uit deze 20 jaar door te lopen die impact hebben gehad, klein tripje door Memory lane zeg maar. Ik zou zeggen, pak een kop koffie (of wijntje, afhankelijk van het tijdstip haha) en geniet mee met deze lijst nostalgische opties, apps en oude lay-outs. Wedden dat je een en ander nog herkent?

  • Boost je LinkedIn-profiel met behulp van Chat GPT
    on 30 maart 2023

    Hoe kun je Chat GPT op LinkedIn gebruiken? Graag laat ik je een aantal handige tips zien die iedereen toe kan passen, of je nu wel of niet bekend bent met deze AI tool.

  • 30 LinkedIn onderwerpen om over te posten op de tijdlijn – boost je profiel en bereik
    on 6 maart 2023

    "Wat moet je nou toch op die tijdlijn plaatsen van LinkedIn? Artikelen en nieuws van de website, ja uiteraard. Maar wat verder? Wie zit er nou op mij en mijn posts te wachten? Ik ben toch helemaal niet interessant..." Veel mensen worstelen met dit vraagstuk en als je beseft dat maar 2% tot 3% van de LinkedIn-gebruikers in Nederland echt actief is, dan is het de hoogste tijd om je een handje te helpen. Zichtbaar worden en groeien in conversie, dat wil toch iedereen? Ik zou zeggen, aan de slag en pak die voorsprong op de concurrent!

  • 7 redenen waarom mensen wél klikken op je website link in je LinkedInpost
    on 26 september 2022

    Het is een feit dat weblinks in LinkedInposts vaak het onderspit delven als het gaat om het bereik en engagement. Maar is het helemaal terecht om dat aan alleen aan het algoritme te wijten? Nee, zeker niet. En Daniel Roth, VicePresident van LinkedIn zelf, bevestigt nu ook in een reactie op een post dat het LinkedIn niet te doen is om het verkeer vast te houden op LinkedIn zelf. Maar waarom blijft het bereik dan zo laag? 

  • Persoonlijk profiel, groep of bedrijfspagina op LinkedIn – de verschillen uitgelegd
    on 22 juni 2022

    Persoonlijk profiel, een bedrijfspagina of een groep op LinkedIn. Wanneer gebruik je welke optie en hoe zet je deze in? Zowel de eerste twee als de laatste twee worden nog wel eens door de war gehaald en niet altijd is duidelijk wat de verschillen zijn. Daarom in dit artikel een overzicht en hopelijk vooral meer inzicht om de juiste keuze(s) te maken.

  • Wat is het verschil tussen liken, reageren en delen op LinkedIn
    on 30 mei 2022

    Een vraag die in vrijwel iedere workshop of sprekersessie bij mij voorkomt... wat is toch het verschil tussen liken, reageren en delen op LinkedIn? Wie ziet wat bij welke actie en wat heeft het grootste bereik? Tijd voor wat antwoorden.

  • Hoe koppel je een leadformulier aan je LinkedIn bedrijfspagina
    on 21 april 2022

    Wil je meer leads halen uit je LinkedIn bedrijfspagina? Dan is deze optie misschien iets voor jou. Voeg een leadformulier toe aan je pagina en laat geïnteresseerden met één druk op de knop contact zoeken.

  • Hoe werkt de LinkedIn Coverstory
    on 28 maart 2022

    Hij bestaat al weer even maar nog lang niet iedereen maakt er gebruik van op het persoonlijke LinkedInprofiel: de Coverstory. Recent zijn er een aantal wijzigingen geweest wat het nu nog interessanter maakt om deze profielvideo in te zetten. Ik laat je zien wat het is, wat de mogelijkheden zijn en waarom dit vooral voor veel mensen een mooie toevoeging is op de profielfoto.

  • Het geheim van LinkedIn Social Selling – de zeven P‘s
    on 15 maart 2022

    Jaren geleden draaide het salesproces vooral om de drie B’s: Bellen – Bezoeken - Boeken. In mijn salestijd betekende dat wekelijks minstens tien klantenbezoeken, vele telefoontjes en vele mails vanuit de filosofie: massa is kassa. En dat dat principe werkt, bleek keer op keer uit de gerealiseerde targets. Toch voelde het soms als leuren. Herhaaldelijk de deuren langsgaan, in de hoop dat er nog wat business uit kon rollen. Het salesproces is door de jaren heen enorm veranderd. Met name LinkedIn heeft voor iedereen, die zich bezighoudt met  sales, voor veel meer transparantie gezorgd. Jouw doelgroep is online binnen handbereik. Ook in de sales moet je je marketingactiviteiten tegenwoordig professioneel oppakken. Voor velen blijkt het vaak een grote uitdaging om bij het benaderen van prospects én het plaatsen van content niet te vervallen in ‘product-push’.  Voor iedereen, die Social Selling optimaal wil toepassen op LinkedIn hebben we het LinkedIn Social Selling Model © ontwikkeld. Krachtige tips, die de kwaliteit van je salesproces optimaliseren en een toename van het aantal leads garanderen. De drie B’s zijn vervangen door de zeven P’s. In dit artikel lees je hoe jij deze stappen succesvol doorloopt.

  • Hoe werken LinkedIn audio-events
    on 10 februari 2022

    Het is je misschien niet ontgaan, en ik heb het in mijn LinkedIn nieuws-overzicht van januari ook al aangestipt,  LinkedIn introduceert audio events. Op dit moment experimenteert er een kleine selecte club LinkedInners  met deze nieuwe optie maar hopelijk krijgt iedereen snel de mogelijkheid hiervan gebruik te maken want ik denk dat dit wel eens een héle mooie toevoeging zal zijn voor het platform.

Winkelwagen
Scroll naar boven