SOCIAL MEDIA BLOGS

  • 7 redenen waarom mensen wél klikken op je website link in je LinkedInpost
    on 26 september 2022

    Het is een feit dat weblinks in LinkedInposts vaak het onderspit delven als het gaat om het bereik en engagement. Maar is het helemaal terecht om dat aan alleen aan het algoritme te wijten? Nee, zeker niet. En Daniel Roth, VicePresident van LinkedIn zelf, bevestigt nu ook in een reactie op een post dat het LinkedIn niet te doen is om het verkeer vast te houden op LinkedIn zelf. Maar waarom blijft het bereik dan zo laag? 

  • Persoonlijk profiel, groep of bedrijfspagina op LinkedIn – de verschillen uitgelegd
    on 22 juni 2022

    Persoonlijk profiel, een bedrijfspagina of een groep op LinkedIn. Wanneer gebruik je welke optie en hoe zet je deze in? Zowel de eerste twee als de laatste twee worden nog wel eens door de war gehaald en niet altijd is duidelijk wat de verschillen zijn. Daarom in dit artikel een overzicht en hopelijk vooral meer inzicht om de juiste keuze(s) te maken.

  • Wat is het verschil tussen liken, reageren en delen op LinkedIn
    on 30 mei 2022

    Een vraag die in vrijwel iedere workshop of sprekersessie bij mij voorkomt... wat is toch het verschil tussen liken, reageren en delen op LinkedIn? Wie ziet wat bij welke actie en wat heeft het grootste bereik? Tijd voor wat antwoorden.

  • Hoe koppel je een leadformulier aan je LinkedIn bedrijfspagina
    on 21 april 2022

    Wil je meer leads halen uit je LinkedIn bedrijfspagina? Dan is deze optie misschien iets voor jou. Voeg een leadformulier toe aan je pagina en laat geïnteresseerden met één druk op de knop contact zoeken.

  • Hoe werkt de LinkedIn Coverstory
    on 28 maart 2022

    Hij bestaat al weer even maar nog lang niet iedereen maakt er gebruik van op het persoonlijke LinkedInprofiel: de Coverstory. Recent zijn er een aantal wijzigingen geweest wat het nu nog interessanter maakt om deze profielvideo in te zetten. Ik laat je zien wat het is, wat de mogelijkheden zijn en waarom dit vooral voor veel mensen een mooie toevoeging is op de profielfoto.

  • Het geheim van LinkedIn Social Selling – de zeven P‘s
    on 15 maart 2022

    Jaren geleden draaide het salesproces vooral om de drie B’s: Bellen – Bezoeken - Boeken. In mijn salestijd betekende dat wekelijks minstens tien klantenbezoeken, vele telefoontjes en vele mails vanuit de filosofie: massa is kassa. En dat dat principe werkt, bleek keer op keer uit de gerealiseerde targets. Toch voelde het soms als leuren. Herhaaldelijk de deuren langsgaan, in de hoop dat er nog wat business uit kon rollen. Het salesproces is door de jaren heen enorm veranderd. Met name LinkedIn heeft voor iedereen, die zich bezighoudt met  sales, voor veel meer transparantie gezorgd. Jouw doelgroep is online binnen handbereik. Ook in de sales moet je je marketingactiviteiten tegenwoordig professioneel oppakken. Voor velen blijkt het vaak een grote uitdaging om bij het benaderen van prospects én het plaatsen van content niet te vervallen in ‘product-push’.  Voor iedereen, die Social Selling optimaal wil toepassen op LinkedIn hebben we het LinkedIn Social Selling Model © ontwikkeld. Krachtige tips, die de kwaliteit van je salesproces optimaliseren en een toename van het aantal leads garanderen. De drie B’s zijn vervangen door de zeven P’s. In dit artikel lees je hoe jij deze stappen succesvol doorloopt.

  • Hoe werken LinkedIn audio-events
    on 10 februari 2022

    Het is je misschien niet ontgaan, en ik heb het in mijn LinkedIn nieuws-overzicht van januari ook al aangestipt,  LinkedIn introduceert audio events. Op dit moment experimenteert er een kleine selecte club LinkedInners  met deze nieuwe optie maar hopelijk krijgt iedereen snel de mogelijkheid hiervan gebruik te maken want ik denk dat dit wel eens een héle mooie toevoeging zal zijn voor het platform.

  • 5 commerciële socialselling-tips voor je LinkedInprofiel
    on 19 januari 2022

    Dat LinkedIn veel gebruikt wordt om leads te genereren is geen geheim meer. Je kunt op verschillende manieren nieuwe prospects en klanten vinden en benaderen, of ze zoeken jou op naar aanleiding van een bericht op de tijdlijn bijvoorbeeld, en dan valt of staat een hoop met hoe je profiel er uit ziet. Is deze professioneel genoeg? Zijn alle belangrijke velden gevuld? Hoe wordt jouw profielbezoeker ontvangen? Nodig je uit tot een gesprek of jaag je hem of haar juist weg? In het LinkedInprofiel zitten een aantal opties die velen nog onbenut laten. Dus, heb je een commerciële rol, wil je meer uit je profiel halen, lees dan vooral deze vijf gouden socialselling-tips!

  • De 10 meest impactvolle wijzigingen op LinkedIn van 2021
    on 21 december 2021

    2021, wat is er gebeurd op LinkedIn, wat waren de belangrijkste hoogtepunten als het gaat om ontwikkelingen? Tijd voor een overzicht!

  • LinkedIn-nieuws november 2021
    on 6 december 2021

    Maandje voorbij, dat betekent weer een mooi overzicht van alle ontwikkelingen die voorbij gekomen zijn op LinkedIn. Wat is weg, wat is nieuw, wat is gewijzigd. Deze maand november, een nieuwe lay-out voor het persoonlijke profiel én een leuke ontwikkeling voor bedrijfspagina's.