GRATIS KENNIS, TIPS EN ADVIES OVER LINKEDIN
Gebruik de zoekfunctie om het antwoord te vinden op je vraag.
Home » Gratis LinkedIn-tips, advies en uitleg
Lees hier alle gratis LinkedIn tips, nieuwtjes, artikelen en blogs, geschreven door LinkedIn expert Corinne Keijzer en partners over contentstrategie, contentmarketing, social selling, personal branding en employee advocacy, adverteren, online marketing en communicatie.
We zijn continu bezig met het bijwerken en schrijven van artikelen voor deze kennisbank. Heb jij een goed idee of een onderwerp waarover je een artikel wil zien? Laat het ons weten.
Verificatie op LinkedIn – wel of niet doen
LinkedIn verificatie, wel of niet doen? De mogelijkheid om je te verifiëren op LinkedIn heeft zowel voor- als nadelen. In dit artikel lees je hoe het werkt.

Efficiënt zoeken op LinkedIn – praktische tips en tricks
Efficiënt zoeken op LinkedIn, hoe doe je dat? Wat is zoeken met Booleans, waarom is SEO belangrijk en hoe bookmark je je zoekopdracht? In dit artikel lees je alles over zoeken op LinkedIn.

Dubbel account op LinkedIn – wat te doen
Het komt vaak voor op LinkedIn, mensen met een dubbel account. Ooit uit enthousiasme een account opgezet, in de vergetelheid geraakt en met een nieuw account loop je daar ineens tegenaan. Herkenbaar? Hieronder geef ik je een aantal handvatten om dit probleem op te lossen.

LinkedIn Creatormodus gebruiken – dit zijn de opties
De LinkedIn creatormodus (of creator mode) is een optie die heel interessant kan zijn voor je, vooral als je je veel bezighoudt met content op LinkedIn. Visuals zijn ontzettend sterk, je brein verwerkt beelden 60.000 keer sneller dan tekst. Daarom is het goed om te weten dat deze optie bestaat en wat het precies doet. In dit artikel laat ik zien wat er na activatie in je profiel verandert en welke extra opties je ineens aangeboden krijgt.
Taalinstellingen op LinkedIn – hoe zit dat
De taalinstellingen zijn nog wel eens een struikelblok op LinkedIn. Wanneer ziet wie nu wat in zijn of haar taal en wat zijn eigenlijk de mogelijkheden tot het tonen van je profiel in meerdere talen? In dit artikel geef ik je alle ins en outs over álle taalinstellingen die er zijn op LinkedIn.
Een professioneel LinkedIn profiel in 10 stappen
Een LinkedIn profiel aanmaken is niet zo moeilijk. Het invullen ook niet. Maar wat zijn nou nét die kleine verschillen die het grote verschil maken? De reden waarom iemand wél of niet geïnteresseerd raakt in jou als professional of direct weer afdruipt na het zien van je profiel?
Geen connectie op LinkedIn en toch een privébericht sturen
Sinds LinkedIn de gepersonaliseerde uitnodigingen aan banden heeft gelegd, is het lastiger om contact te krijgen met LinkedIn-leden waar je niet mee gelinkt bent. Of toch niet? Er zijn een aantal mooie LinkedIn-hacks die je in kunt zetten om deze limiet te omzeilen. Lees snel verder om te zien hoe.
Hoe maak je een LinkedIn productpagina aan
Hoe maak je een productpagina op de LinkedIn bedrijfspagina aan en hoe werkt het? LinkedIn expert Corinne Keijzer legt je alle details uit.
Zo maak je een LinkedIn contentstrategie op een A4’tje
Als je met LinkedIn aan de slag gaat, of bent, is het handig om een aantal ‘afspraken’ op een rijtje te zetten qua strategie. Geen ingewikkelde boekwerken, maar een paar heldere stappen die je helpen structuur aan te brengen op LinkedIn en met name in je content.
De 10 bijzondere opties van de LinkedIn bedrijfspagina
De 10 bijzondere opties van de LinkedIn bedrijfspagina, ken jij ze allemaal? Zoals de ‘Mijn bedrijf’ tab? Of de ‘Nieuwsbrief’ optie? Check!
Contact met LinkedIn opnemen – zo doe je dat
Contact met LinkedIn opnemen is lastig, dit gaat altijd via het Helpcentrum. Hierbij geef ik je een aantal formulieren die het contact makkelijker maken.
LinkedIn cijfers 2023 – een overzicht
In mei 2023 bestond LinkedIn 20 jaar. Op dat moment telde het platform 930 miljoen geregistreerde accounts. Precies een half jaar later, op 1 november, staat de teller op…. 1 miljard! Tijd voor een feestje maar ook een lijstje met alle huidige LinkedIn cijfers.
- Van start-up tot gigant: de 20 meest fascinerende momenten van 20 jaar LinkedInon 4 mei 2023
Tijd voor een feestje! Waarom? LinkedIn bestaat maar liefst 20 jaar ?. Met momenteel 930 miljoen accounts wereldwijd in 200 landen heeft LinkedIn toch maar mooi iets neergezet sinds 5 mei 2003. Leuk om 20 fascinerende momenten uit deze 20 jaar door te lopen die impact hebben gehad, klein tripje door Memory lane zeg maar. Ik zou zeggen, pak een kop koffie (of wijntje, afhankelijk van het tijdstip haha) en geniet mee met deze lijst nostalgische opties, apps en oude lay-outs. Wedden dat je een en ander nog herkent?
- Boost je LinkedIn-profiel met behulp van Chat GPTon 30 maart 2023
Hoe kun je Chat GPT op LinkedIn gebruiken? Graag laat ik je een aantal handige tips zien die iedereen toe kan passen, of je nu wel of niet bekend bent met deze AI tool.
- 30 LinkedIn onderwerpen om over te posten op de tijdlijn – boost je profiel en bereikon 6 maart 2023
"Wat moet je nou toch op die tijdlijn plaatsen van LinkedIn? Artikelen en nieuws van de website, ja uiteraard. Maar wat verder? Wie zit er nou op mij en mijn posts te wachten? Ik ben toch helemaal niet interessant..." Veel mensen worstelen met dit vraagstuk en als je beseft dat maar 2% tot 3% van de LinkedIn-gebruikers in Nederland echt actief is, dan is het de hoogste tijd om je een handje te helpen. Zichtbaar worden en groeien in conversie, dat wil toch iedereen? Ik zou zeggen, aan de slag en pak die voorsprong op de concurrent!
- 7 redenen waarom mensen wél klikken op je website link in je LinkedInposton 26 september 2022
Het is een feit dat weblinks in LinkedInposts vaak het onderspit delven als het gaat om het bereik en engagement. Maar is het helemaal terecht om dat aan alleen aan het algoritme te wijten? Nee, zeker niet. En Daniel Roth, VicePresident van LinkedIn zelf, bevestigt nu ook in een reactie op een post dat het LinkedIn niet te doen is om het verkeer vast te houden op LinkedIn zelf. Maar waarom blijft het bereik dan zo laag?
- Persoonlijk profiel, groep of bedrijfspagina op LinkedIn – de verschillen uitgelegdon 22 juni 2022
Persoonlijk profiel, een bedrijfspagina of een groep op LinkedIn. Wanneer gebruik je welke optie en hoe zet je deze in? Zowel de eerste twee als de laatste twee worden nog wel eens door de war gehaald en niet altijd is duidelijk wat de verschillen zijn. Daarom in dit artikel een overzicht en hopelijk vooral meer inzicht om de juiste keuze(s) te maken.
- Wat is het verschil tussen liken, reageren en delen op LinkedInon 30 mei 2022
Een vraag die in vrijwel iedere workshop of sprekersessie bij mij voorkomt... wat is toch het verschil tussen liken, reageren en delen op LinkedIn? Wie ziet wat bij welke actie en wat heeft het grootste bereik? Tijd voor wat antwoorden.
- Hoe koppel je een leadformulier aan je LinkedIn bedrijfspaginaon 21 april 2022
Wil je meer leads halen uit je LinkedIn bedrijfspagina? Dan is deze optie misschien iets voor jou. Voeg een leadformulier toe aan je pagina en laat geïnteresseerden met één druk op de knop contact zoeken.
- Hoe werkt de LinkedIn Coverstoryon 28 maart 2022
Hij bestaat al weer even maar nog lang niet iedereen maakt er gebruik van op het persoonlijke LinkedInprofiel: de Coverstory. Recent zijn er een aantal wijzigingen geweest wat het nu nog interessanter maakt om deze profielvideo in te zetten. Ik laat je zien wat het is, wat de mogelijkheden zijn en waarom dit vooral voor veel mensen een mooie toevoeging is op de profielfoto.
- Het geheim van LinkedIn Social Selling – de zeven P‘son 15 maart 2022
Jaren geleden draaide het salesproces vooral om de drie B’s: Bellen – Bezoeken - Boeken. In mijn salestijd betekende dat wekelijks minstens tien klantenbezoeken, vele telefoontjes en vele mails vanuit de filosofie: massa is kassa. En dat dat principe werkt, bleek keer op keer uit de gerealiseerde targets. Toch voelde het soms als leuren. Herhaaldelijk de deuren langsgaan, in de hoop dat er nog wat business uit kon rollen. Het salesproces is door de jaren heen enorm veranderd. Met name LinkedIn heeft voor iedereen, die zich bezighoudt met sales, voor veel meer transparantie gezorgd. Jouw doelgroep is online binnen handbereik. Ook in de sales moet je je marketingactiviteiten tegenwoordig professioneel oppakken. Voor velen blijkt het vaak een grote uitdaging om bij het benaderen van prospects én het plaatsen van content niet te vervallen in ‘product-push’. Voor iedereen, die Social Selling optimaal wil toepassen op LinkedIn hebben we het LinkedIn Social Selling Model © ontwikkeld. Krachtige tips, die de kwaliteit van je salesproces optimaliseren en een toename van het aantal leads garanderen. De drie B’s zijn vervangen door de zeven P’s. In dit artikel lees je hoe jij deze stappen succesvol doorloopt.
- Hoe werken LinkedIn audio-eventson 10 februari 2022
Het is je misschien niet ontgaan, en ik heb het in mijn LinkedIn nieuws-overzicht van januari ook al aangestipt, LinkedIn introduceert audio events. Op dit moment experimenteert er een kleine selecte club LinkedInners met deze nieuwe optie maar hopelijk krijgt iedereen snel de mogelijkheid hiervan gebruik te maken want ik denk dat dit wel eens een héle mooie toevoeging zal zijn voor het platform.