De LinkedIn bedrijfspagina ken je misschien wel. Het is dé plek om je als organisatie en werkgever te profileren. Deze pagina is door de jaren heen flink uitgebreid. Een aantal bijzondere elementen die nog niet goed bekend zijn bij veel beheerders wil ik graag onder de loep nemen. Bij deze de 10 bijzondere opties van de bedrijfspagina.
Heb je (nog) geen bedrijfspagina en wil je er een opzetten? Check dan dit artikel met uitgebreide uitleg.
Inhoud artikel:
Optie 1: Evenementen
‘Evenementen’ is een onderdeel dat je aan je LinkedIn bedrijfspagina toevoegt op het moment dat je zelf een evenement organiseert. Het voordeel van deze optie is:
- Je laat direct zien dat je organisator bent van een bepaald evenement.
- Het kan een online (webinar) of evenement op locatie zijn.
- LinkedIn-leden kunnen aangeven deel te willen nemen en zien wie de andere deelnemers zijn.
- Het evenement kan gemakkelijk gedeeld worden op de tijdlijn of in andere netwerken.
- Evenementen worden direct zichtbaar op je bedrijfspagina.
- In de zoekmachine wordt je evenement weergegeven onder de gelijknamige categorie.
Optie 2: Vacatures
Als het gaat om het plaatsen van vacatures, dan zijn er meerderde mogelijkheden met de bedrijfspagina.
Je kunt vacatures:
- Direct als bijdrage plaatsen op de tijdlijn.
- Eenmalig gratis, en later betaald, plaatsen in de vacaturebank van LinkedIn.
- Vanuit een jobslot (pakket) plaatsen.
- Koppelen aan de ‘Werken bij’ pagina.
- Zelf vullen door op LinkedIn, wel of niet met Recruiter (Lite), de kandidaten te zoeken.
Optie 3: Werken bij
Een ‘Werken bij’ pagina (voorheen ‘Carrièrepagina’) kun je niet zelf aanmaken, dit gaat altijd via LinkedIn.
Wat doet een Werken bij pagina?
- Hier profileer je je organisatie als werkgever.
- Hierop zie je de goedlopende posts van medewerkers.
- Hier zie je wie in de directie en/of het management zit.
- Er staan foto’s, video’s en testimonials van werknemers op.
- Je kunt aangeven dat je (in de toekomst) graag voor dit bedrijf wil werken.
- Afhankelijk van welk pakket je kiest, kun je de omgeving per branche/functie aanpassen.
- Er worden jobslots aan gekoppeld en de tool Recruiter om geschikte kandidaten gestructureerd te searchen en te managen.
Optie 4: Nieuwsbrief
Ik ben enorm fan van de ‘Nieuwsbrief‘ op LinkedIn. Een van de verborgen bedrijfspagina opties. Deze LinkedIn nieuwsbrief klinkt als iets groots, maar is niets anders dan een geschreven artikel op LinkedIn zelf met daaraan gekoppeld een abonnementenservice. En dat laatste is superinteressant.
Met een nieuwsbrief op de bedrijfspagina:
- Geef je medewerkers een plek om te schrijven wanneer ze niet op de website of hun eigen profiel terecht kunnen.
- Creëer je een trouwe groep geïnteresseerden.
- Krijgen abonnees een melding dat er een nieuw artikel klaar staat om te lezen.
- Krijgen abonnees een e-mail met jullie nieuwsbrief.
- Krijg je een mooi onderdeel aan je pagina toegevoegd.
Zie als voorbeeld qua opmaak mijn serie nieuwsbrieven. Ik schrijf overigens alleen vanaf mijn persoonlijke profiel, dat werkt een stuk sterker.
EXCLUSIEF LINKEDIN PROGRAMMA - GROEI MAXIMAAL IN ZICHTBAARHEID & CONVERSIE
Pak je kans: scoor gegarandeerd meer bereik en conversie met je bedrijfspagina
Optie 5: Showcasepagina
Ik ben zelf niet zo gek op Showcasepagina’s, maar soms kunnen ze echt wel heel handig zijn. Een showcasepagina ziet eruit als een bedrijfspagina, maar mist een aantal opties. Je kunt deze bijvoorbeeld niet koppelen aan de werkervaring van medewerkers. Je ziet in de URL van de pagina of het een showcase is of een company page.
De showcasepagina hangt als het ware onder de hoofdbedrijfspagina en wordt ingezet als:
- Je een aparte groep volgers hebt voor specifieke producten/of diensten.
- Je voldoende content kunt bieden aan deze groep volgers.
- Je voldoende capaciteit hebt om deze pagina bij te houden naast de bedrijfspagina zelf.
Binnen veel organisaties zie ik beheerders al worstelen met de bedrijfspagina zelf, heel snel zal ik het daarom niet adviseren.
Optie 6: Gerelateerde (affiliate) pagina
Een gerelateerde pagina is een gekoppelde pagina die op een bepaalde manier verbonden is met een bedrijfspagina. Je laat zien dat ze bij elkaar horen, rechts op de pagina’s. Dit kunnen showcases zijn, maar het gaat in dit geval vooral om dochter- of zusterondernemingen en dergelijke. Bij dit soort pagina’s worden vacatures van de gerelateerde pagina ook op de hoofdbedrijfspagina getoond.
Een affiliate pagina kun je niet zelf regelen, dit gaat via LinkedIn met dit formulier.
Optie 7: Mijn bedrijf
Update: vanaf oktober 2024 verdwijnt de ‘Mijn bedrijf’ tab.
Dit pareltje is bij nog niet veel bedrijfspaginabeheerders bekend. Terwijl het zó’n handige tool is voor je employee advocacy strategie. En ook nog eens een geheel gratis bedrijfspagina optie. Je moet wel minimaal 10 medewerkers hebben om het in te zetten.
Wat doet deze bijzondere tab ‘Mijn bedrijf’? Hiermee:
- Zet je als beheerder content klaar voor je collega’s.
- Word je als medewerker geïnspireerd door wat de beheerders klaar hebben gezet en kun je daar gebruik van maken voor je eigen tijdlijn.
- Zie je wie van je collega’s mijlpalen bereikt hebben op LinkedIn.
- Zie je welke content van collega’s het goed doet qua views, likes en reacties.
- Kun je als beheerder statistieken inzien van de geplaatste content door collega’s.
INCOMPANY TRAINING - MEER SUCCES MET LINKEDIN
Jij en je collega’s willen ‘iets’ met LinkedIn. Maar waar begin je dan…?
Optie 8: Productpagina
De productpagina is een bedrijfspagina optie waarin je je producten of diensten uitlicht. Niet te verwarren met de Showcase die een hele eigen pagina heeft. De productpagina wordt na toevoeging een extra tab.
Met een productpagina kun je:
- Producten en diensten apart onder de aandacht brengen.
- Kun je een aparte actieslogan en CTA knop toevoegen.
- Kun je 21 klanten uitlichten.
- Kun je aangeven, tot maximaal 10, voor welke functies de pagina van belang is.
- Kun je tot 20 bijdragen uitlichten die meer details verstrekken over het product of de dienst.
- Kun je tot 5 video’s en foto’s toevoegen.
Optie 9: Advertenties
Vanuit de bedrijfspagina kun je advertenties plaatsen. In campagnebeheer koppel je je pagina en heb je de mogelijkheid om verschillende soorten advertenties in te zetten. Denk hierbij aan:
- Gesponsorde campagnes – met 1 of meerder afbeeldingen (carrousel) of video.
- Tekst advertenties – de banners die je vaak op de rechterkolom in LinkedIn ziet staan.
- Thought Leader advertenties – hierbij gebruik je het sterke persoonlijke profiel van iemand uit je organisatie om mee te adverteren.
- Document advertenties (vaak gekoppeld aan den Lead Gen Form).
- Bericht advertenties – de gesponsorde InMails die je ontvangt in je inbox.
Optie 10: Personen en inzichten
Eigenlijk ook best twee pareltjes, deze bedrijfspagina opties. Vooral voor sales liggen hier mooie kansen. Waarom? Omdat je met de tab ‘Personen’ kunt zoeken op bepaalde functies of andere keywords binnen een organisatie. Ideaal om snel bij besluitvormers terecht te komen.
Gebruik je de Sales Navigator of een ander premium pakket, dan zie je ook deze Inzichten. Je kunt hier precies zien hoe het verloop is binnen de organisatie en wie de nieuwe medewerkers zijn (hey, zomaar 2 kansen 😉). Ook zie je in welke branche de meeste vacatures openstaan.
Zo, dat waren de 10 bijzondere bedrijfspagina opties. Veel al he? En er is nog véél meer mogelijk met de bedrijfspagina.
En daarom zou ik als ik jou was gewoon een keer aanschuiven in onze open training LinkedIn voor bedrijven. Of, als je met meerdere beheerders samenwerkt, check onze incompany training en exclusieve LinkedIn programma. Kun je ál je vragen stellen!
OPEN TRAINING - LinkedIn voor bedrijfspagina beheerders
Ontketen het potentieel van jouw bedrijf op LinkedIn in slechts één dag!
Schrijf je nu in en leer hoe je de kracht van bedrijfspagina’s en persoonlijke profielen kunt benutten!